Pilates

We bieden twee verschillende Pilates trainingen aan: Pilates & Pilates Plus. Onderstaand kun je lezen wat de verschillen zijn tussen de twee trainingen.

Pilates is een bewegingsmethode om het lichaam in evenwicht te brengen. Het merendeel van de oefeningen wordt zittend of liggend op de grond uitgevoerd. Een Pilates training bestaat uit drie verschillende elementen:

  1. Bewust bewegen met beheersing en controle. Dit vergt veel concentratie. Alle aandacht gaat naar de spieren die op dat moment aangespannen worden.
  2. Alle bewegingen komen voort vanuit het krachtcentrum. Met het krachtcentrum worden alle spieren bedoeld die zich in het rompgebied begeven, zoals de buik- en rugspieren.
  3. De bewegingen dienen vloeiend uitgevoerd te worden.

Pilates Plus is een training waarbij, net als bij het reguliere Pilates programma, veel aandacht wordt besteed aan het versterken van het krachtcentrum: alle spieren rond het middenrif. Tijdens de Pilates Plus training maken we gebruik van diverse materialen zoals ballen, een Pilates circle en weerstandselastieken. Deze materialen gebruiken we om het lichaam bewuster aan te kunnen spannen.

Wat regelmatig Pilates beoefenen je op kan leveren:

  1. Verbetering spierkracht en flexibiliteit, vooral die van de rug- en buikspieren
  2. De wervelkolom wordt soepeler en kan meer aan
  3. Het bekkengebied wordt stabieler
  4. De coördinatie wordt verbeterd
  5. Botten worden steviger en gewrichten soepeler

Pilates brengt het lichaam in evenwicht, je houding wordt verbeterd, zo ook het lichaamsbewustzijn en de bewegingstechniek. Dit alles heeft ook aangename voordelen voor je dagelijks leven.